Duizenden euro's omzet en honderden mails...
05 april 2017 
3 min. leestijd

Duizenden euro's omzet en honderden mails...

in the comments

[tweetquote]Community & Challenges[/tweetquote]

 

In mijn vorige blog over onze Epic Content Challenge schreef ik al over onze Phoenix community waarin we met onze klanten sparren en hun internet businesses naar een volgend niveau helpen.

9-word-email-challenge[tweetquote]Om dit te doen organiseren we ook regelmatig speciale trainingen over een specifiek onderwerp met daaraan een uitdaging gekoppeld. Zo zijn we met zijn allen met hetzelfde bezig en stimuleren we elkaar om extra resultaten te behalen.[/tweetquote]

[tweetquote]Kortgeleden organiseerden we de 9 Word e-mail Challenge.[/tweetquote]

[tweetquote]Wat is de 9 word e-mail?[/tweetquote]

The 9 word e-mail (oorspronkelijk in het leven geroepen door Dean Jackson) is een e-mail die je kunt gaan sturen naar jouw achterban of lijst met volgers met als doel: het gesprek aan gaan met je achterban.

Tegenwoordig leven we ook wel in het ‘Whatsapp tijdperk’. Wat ik daarmee bedoel is dat je vrijwel iedereen wel even zijn smartphone ziet pakken om snel een berichtje te sturen of snel een berichtje te lezen. Zodra iemand een wat langer berichtje ziet wordt het al vaak weggestopt om op ‘een later moment’ te bekijken (wat daarna natuurlijk in de vergetelheid kan raken).

E-mails worden ook steeds vaker op de telefoon gelezen. Als je een prachtige mail van een half a4’tje naar je achterban stuurt zal deze vast gelezen worden, maar je zal zien dat wanneer je er een vraag in stelt, de interactie niet bizar hoog zal zijn.

Stuur je echter een kort mailtje, alsof je een Whatsapp berichtje stuurt, gewoon, om even een vraag te stellen aan een persoon omdat je interesse in hem/haar hebt, is de kans veel groter dat je hier een persoonlijke reactie op krijgt.

Deze kans op persoonlijk contact is exact waar je op zit te wachten.

e-mails-are-coming

Sommigen zullen een kort zinnetje terug sturen, terwijl anderen alinea’s tekst naar je kunnen mailen, omdat je ze precies mailt op een moment dat ze met een probleem zitten waar jij ze bij kunt helpen.

Kun je ze op dit moment niet helpen en ze hebben wel kort gereageerd? Dan ben je wel in hun systeem terecht gekomen. En komt het in de toekomst zo ver dat ze op zoek zijn naar een product of een oplossing voor hun probleem, zullen ze eerder bij jou aankloppen dan bij je concurrent.

Met jou hebben ze immers al contact gehad. En koop je niet eerder iets bij een vriend of ‘kennis’ dan van een wildvreemde?

Dit is het doel van de 9 word e-mail: Contact leggen met je achterban en een ‘gesprek op gang brengen’. Als je een persoonlijke vriendelijke korte mail naar jouw achterban stuurt, is de kans groot dat je daar veel respons op gaat krijgen.

Zie ik je volgende week?

[tweetquote]Zo stuurde Chris vorig jaar een mailtje naar al zijn coachingsklanten met als onderwerp ‘Zie ik je volgende week?‘, en in de mail zelf een korte verwijzing naar het seminar dat we de week erna gaven, omdat het hem leuk leek om die mensen daar tegen te komen. Bijna 1 op de 3 heeft daar op gereageerd. Niet iedereen is gekomen, maar wel was er weer een hoop ruimte en ingrediënten voor vruchtbare vervolggesprekken![/tweetquote]

al gelezen?

Daarnaast hebben wij zelf een mailtje in onze autoresponder staan, met als titel ‘al gelezen?’. Heel vriendelijk en expres zonder hoofdletters geschreven, zodat het net wat persoonlijker overkomt en meer vragen oproept. In het mailtje zelf vraagt Tonny wat ze van zijn e-book vonden en dat we het altijd leuk vinden om iets van ze te horen en ze graag verder helpen wanneer ze vragen hebben.

Dagelijks krijgen wij hier persoonlijke reacties op, wat ons de kans geeft om een daadwerkelijke connectie met die mensen te krijgen. Hartstikke gaaf natuurlijk!

al-gelezen-mails-dec

Ik hoor je nu al roepen: “Maar ik heb geen tijd om al die mails te beantwoorden!”

Nee? Heb je geen tijd om ‘warme’ mensen, die geïnteresseerd zijn in jou, wellicht in jouw product (of dat nu op dit moment of in de toekomst is) te woord te staan?

Read More This is the extra text, that will be shown after pressing the link above.

Als je een band met jouw achterban kan aanleggen op deze manier, is dat krachtiger dan welke manier van marketing dan ook.

Als je later weer eens een actie doet, zal de groep met wie jij contact heb gehad eerder geneigd zijn om met je in zee te gaan, dan een groep waar je geen contact mee hebt gehad.

Over de schrijver
Dit is een mooie biografie tekst voor de handleiding. Ik schrijf handleidingen, elke dag, steeds maar weer zodat jullie een duidelijke uitleg over het systeem krijgen. Yes :) Hallo Ik ben een enter ik ben enter Neter
Joost-Grol
Door

Joost-Grol

op 11 Apr 2018

wauw

Ja
Door

Ja

op 11 Apr 2018

Ja

Ja
Door

Ja

op 11 Apr 2018

Haha

Naam
Door

Naam

op 11 Apr 2018

Reactie

Reactie plaatsen

Make sure this Call To Action triggers the visitor!